Hello Sydney Australia! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Valérie Sloot - WaarBenJij.nu Hello Sydney Australia! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Valérie Sloot - WaarBenJij.nu

Hello Sydney Australia!

Blijf op de hoogte en volg Valérie

26 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Hooooi iedereen!

Hier dan eindelijk een update van m'n reis. Ik typ dit op m'n telefoon dus als er typfouten inzitten vergeef het me!

Nou het begon natuurlijk allemaal op Schiphol. Een heel moeilijk en heftig afscheid gehad. M'n papa was mee, Renzo Osse en Coen. Ik had het erg zwaar, het besef was er dat je mensen gewoon voor een hele lange tijd niet gaan zien. Heel veel gehuild natuurlijk maar daarna door de douane ging het beginnen mijn grote reis naar Aussie.

Afijn we zaten dan in het vliegtuig, ik zat niet echt fijn precies in het midden van het vliegtuig tussen twee andere mensen in, helaas niet aan het gangpad. Dus ik zat echt krap. De eerste vlucht naar Bangkok duurde 11 u. Ik heb 2 films gekeken en een beetje proberen te slapen en muziek geluisterd, slapen is helaas niet gelukt. Het duurde echt ontzettend lang. In Bangkok moesten we er een uurtje uit voor een tankstop, daarna vlogen we nog 3 u naar Taipei. In Taipei hadden we gelukkig een overnachting in een best wel chique hotel voor het buitenland dan :) We Hebben we even lekker kunnen douchen en geslapen. Dat was heeeel fijn!! Na een nacht doorgehaald te hebben en tijdsverschil ben je echt kapot!

10 uur later hadden we een nacht vlucht naar Sydney. Dit Duurde nog 9 uur.
En toen waren we dan eindelijk geland in AUSTRALIË! Ik had meteen een big smile op m'n gezicht en ik bleef maar herhalen ik ben er gewoon! Ik ben in Australië!!
We werden opgewacht door de organisatie van Australian backpackers, twee leuke gasten Mathijs en Emiel! We gingen meteen met een busje Sydney in. Onderweg stopte we bij het park waar we uitzicht hadden op het Opera House en de Harbour Bridge. Meteen de eerste foto's schieten natuurlijk. Wat wel leuk was om te zien In het park waar we liepen zag je alleen maar hardlopers, alleen maar! Niet te doen, je krijgt spontaan zin om mee te gaan lopen. Sportieve mensen de aussies. We zijn daarna met de Ferry naar Manly gegaan. Hier was ook ons hostel voor de komende vijf dagen.

M'n dagen met de groepsreis zijn leuk en gezellig maar alles wordt nog heel erg voorgekauwd. Ik heb nu wel echt dat het echte backpacken mag beginnen! Dinsdag vliegen Rebecca en ik naar Darwin om daar onze reis te starten. Eline zit daar al,ze is vandaag vertrokken en we zien haar daar, dan zijn we nog even samen met haar verjaardag. Ik heb er nu al zin in!!
De tweede dag hebben we de bankzaken geregeld. Dus iedereen kreeg een Australische bankrekening waar je je geld moest overboeken blablabla zat allemaal heel ingewikkeld in elkaar! Vandaag hebben we een wandeling gemaakt van Coogee beach(je spreekt het uit als Gucci) naar Bondi beach. Hele mooie tocht langs de kust waar het water tegen de grote rotsen aan botsen. Was heel leuk. Wel een zware tocht van 10km of meer ik weet het niet precies. Veel gelopen deze dagen haha. Ik voel m'n kuitjes nu wel hoor EN het allerleukste is dat ik al verbrand ben in m'n gezicht ;) ben al een klein tomaatje. De zon is hier zo fel, en met de wind je voelt er niks van.

Afijn zoveel spannende dingen maak ik nu nog niet mee maar dat komt allemaal heeel snel! Dit is even een kleine update van m'n eerste dagen.

Veel liefs vanuit aussie!

  • 26 Oktober 2013 - 20:02

    Coen:

    Wat rood is wordt bruin he liefje !!

  • 26 Oktober 2013 - 22:39

    Monique:

    Super begin en blij dat je veilig overgevlogen bent. Veel plezier met Eline's verjaardag. Kus en groetjes

  • 27 Oktober 2013 - 20:05

    Walter En Katja Snouwaert:

    Hoi Valerie, wat leuk een blog waarop we je kunnen volgen. Heel veel plezier in Australië. Geniet er maar lekker van en veel plezier met Eline haar verjaardag Down under. Xxx Walter en Katja

  • 27 Oktober 2013 - 21:43

    Angelique Smits:

    He Valerie, hier even een berichtje uut Best-West! Goed om te horen dat je na een lange reis goed bent aangekomen. Het avontuur is gestart! Ik kan me voorstellen dat je er al naar uitkijkt om je zus even weer te zien, samen aan de andere kant van de wereld. Je zal best je moeilijke momenten hebben, (die horen er bij) maar het zal vast fantastisch worden. Laat het lekker op je afkomen! Groetjes ook van Joost, Jonas, Mija en Abel.

  • 28 Oktober 2013 - 13:44

    Brenda Verschelling:

    Lieve Val, heb al zoveel aan jou en Eline gedacht, de afgelopen week. Ben blij te horen dat het leuk is... Heel veel plezier. Dikke kus, Bren (ps. goed insmeren!!) X

  • 30 Oktober 2013 - 19:23

    Jorien En Hans:

    Hé Meiske,

    Fijn om te horen dat alles goed gaat daar en je het naar je zin hebt. Laat al die avonturen maar komen ! We zijn nu al jaloers. Enjoy!

    Dikke kus Jorien en Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Valérie

Actief sinds 09 Okt. 2013
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 10681

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: