Great time here in aussie! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Valérie Sloot - WaarBenJij.nu Great time here in aussie! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Valérie Sloot - WaarBenJij.nu

Great time here in aussie!

Blijf op de hoogte en volg Valérie

11 November 2013 | Australië, Cairns

hi mates!

het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb op mijn blog. Ik zit gewoon al 3 weken in Australie, dat is een hele prestatie voor mij met m'n heimwee. Ben nog nooit zo lang van huis geweest zonder m'n ouders.
Ik heb al een hele hoop meegemaakt. Dit wordt denk ik een lange blog mensen dus bereid je voor.

Ik begin bij het begin. Dat was nog in Manly haha my god dat is echt allang geleden.
Nou na de wandeling van Coogee naar Bondi gingen veel mensen de volgende dag kayjakken. Rebecca en ik hadden hier niet zo'n zin in dus wij zijn lekker een dagje in het hostel gebleven en gerelaxt.
De dag erna zijn we gaan surfen. Dat was echt heel leuk, ik ben er niet heel goed in maar heee ik heb wel 1 keer heel eventjes kunnen staan, dat mag gezegd worden haha. Voor de rest heb ik lekker op m'n knietjes over de golven gegleden. Die maandag was ook meteen de laatste dag van de groepsreis. Rebecca en ik hebben toen nog twee dagen bij geboekt omdat het maar niet lukte met het boeken van een ticket. en het was wel even fijn om alles op het gemakje te kunnen regelen.
Wat ik in mijn vorige blog had geschreven dat we naar Darwin gingen.. dat is dus niet meer door gegaan. Eline belde vanuit Darwin ( met een dipje) dat het helemaal niet leuk was in Darwin en dat we beter maar niet konden komen want de parken waren super duur etc etc. Ja lekker toen moesten we echt goed nadenken wat we dan wilde doen. Rebecca en ik hebben besloten om toch maar niet naar Darwin te gaan en woensdag ochtend (30 oktober) te vliegen naar Cairns. Twee jongens van de groepreis Joppe en Dave, boys uit the hood, gingen ook mee naar Cairns. 4:45 hadden we de shuttle bus naar het vliegveld en we vlogen om 7:05 naar Cairns. Daar is ook nog een uurtje tijdsverschil dus we gingen van 10 uur weer naar 9 uur. Hier was ik best wel blij mee eigenlijk. 10 uur is toch echt veel om nog met mensen te kunnen skypen of whatsappen.

Eenmaal aangekomen in Cairns, bloedjeheet en dat om 9 uur 's ochtends, pakte we weer een busje en gingen we naar ons hostel. We wisten niet wat we zagen joh, echt een paradijsje! heel mooi en luxe hostel, en het was helemaal niet duur. We hebben meteen geboekt voor een week. We zaten nog met een Deens stelletje op de kamer, Karin en Alexander, hele leuke mensen. hier zijn rebec nog mee uitgeweest was zo gezellig. Maar als je dat stelletje dan samen ziet hadden rebecca en ik allebei wel moeilijk met het missen van onze lovers Rens en Coen. De gedachte gaat dan door mijn hoofd van ' ik wil dat ook'.
Eigenlijk hebben we heel de week lekker gerelaxt in Cairns, vakantie houden. Dat hadden we echt wel nodig haha. Rebecca en ik zijn bijna elke dag naar The Lagoon geweest. Dit is een openbaar zwembad aan de zee. Omdat je niet in de zee mag vanwege the crocs en the jellyfish hebben ze een zwembad aan het strand gemaakt. Ik heb er foto's van voor het geval jullie het niet zo goed begrijpen :). dag 3 van onze week in Cairns zijn rebec en ik naar het shoppings centre geweest, jup je raadt het al, we hebben geshopt, en goed ook!! ik heb zulke leuke dingen gekocht en het is hier eigenlijk nog best goedkoop voor kleding. Ik schaam me wel heel erg nog meer kleding en m'n backpack is al zooo zwaar, maarja wie mij goed kent kan ik die verleiding niet weerstaan.

Eline kwam de zondag aan van haar roadtrip en we zijn eigenlijk direct de dag erna het reef opgegaan. Ik heb maar meteen een pilletje ingenomen tegen zeeziekte anders kan ik de visjes voeren. Geen pretje, een keer meegemaakt in Egypte, no thanks. Het reef was erg mooi ik heb alleen geen nemo gezien, geen dori, geen zeeschildpadden en geen haaien ( dat laatste vind ik niet zo erg hihi). Hier baalde ik wel van, je bent in aussie dan wil je dat natuurlijk wel heel graag zien, maar we gaan vast nog wel eens vaker snorkelen dus we zullen ze zeker nog gaan zien.

Afgelopen woensdag hebben Rebecca en ik ons tourtje Cape Tribulation gedaan. Dit was een tourtje naar het regenwoud. Heel mooi! Echt waar. Je kan het vergelijken met expeditie robinson. Dezelfde stranden, bossen, en zelfs de mangrove. We werden 's ochtends opgehaald om half 8 van ons hostel. Ik was zo brak omdat ik maar twee uurtjes geslapen had. we waren uitgeweest in een club genaamd Giligians, heel leuke discotheek, alleen de ozzies lopen echt achter met de muziek. Old school music is ook leuk hoor haha. Maar we waren rond 3 uur/half 4 thuis en toen heb ik nog heel lang met Coen geskyped en geappt. In Nederland was het toen net avond dusja ik bleef maar aan m'n telefoon plakken.
Eenmaal in de bus ging het wel weer maar toen... We hadden een hele leuke tourguide, hij vertelde heel enthousiast over australie and the rainforest. hij vertelde en vertelde en vertelde maar op den duur kon ik er echt niet meer naar luisteren. werd gek! muziek ingedaan en gaan slapen. Onderweg hadden we nog een stop waar we the daintree river opgingen, dit was een krokodillen tour. 2 krokodillen van dichtbij gezien, echt heel gaaf! Eentje was 5/6 meter lang zeiden ze!

Het park waar we zaten was echt heel leuk en mooi, vergelijkbaar met centerparcs vind ik. Allemaal bungalows midden in de bussen zag er heel gezellig uit. Maar het slapen was verschrikkelijk. een vies hok was het gewoon. Brr in het regenwoud waren zulke vieze beesten! Even een vies verhaaltje maar ik zat op de wc, dit was een eerste keer dat ik niet in alle hoeken en gaten heb gekeken of er toevallig vieze beesten zaten dus ik draai me om en ik zie op de vloer een dikke vieze grote zwarte TOR (vliegend hert ben ik net achtergekomen dankzij Annemarie) langs mn voeten lopen, ik vlooooog van de wc af. Oh god ik was echt even in paniek. Geen regenwouden meer voor mij. de laatste dag hebben we paardgereden. dit was echt het hoogtepunt van the cape tribulation. Zo mooi en leuk. Ik kreeg natuurlijk het kleinste paard, kleinste paard voor het kleinste meisje. Netty heette hij. Super lief beest. Netty was trouwens nog best groot hoor. We liepen door de bossen waar we leerde draven, dit ging niet heel erg soepel haha, maar toen we op het strand aankwamen, dit was het hoogtepunt, daar gingen we leren galopperen. Nou dat was echt even een geluksmomentje. Galopperend op een paard over het strand zon in je gezicht wind door je haren, jaaa dit was super!

Rebecca en ik zijn op de terugweg uitgestapt in Port Douglas, een heel leuk en mooi plaatsje waar we foto's hebben gemaakt op het strand en het stadje in zijn geweest.
De volgende dag zijn we weer met de bus gegaan naar Cairns. We zitten echt in een 'crackhostel' zo noemen we het. Het is echt verschrikkelijk hier. Ik vergelijk het met de Sona uit prison break seizoen 3, weet niet of je de serie hebt gezien maar toch. De eerste nacht was dan ook echt een horror nacht. we liggen met nog 5 mensen op een kamer nou ik heb niet geslapen. 1)de stekkerdoos was gevallen dus ik was mn gsm kwijt, ik was een beetje in paniek want ik dacht hij is gejat, oke weer in slaapgevallen 2)er kwamen jongens onze kamer in stormen die schreeuwde ' WAKY WAKY NO SLEEP IN ROOM 3 ' ze gingen aan alle bedden schudden ik werd echt gek! nummer 3 is het toppunt ik werd weer eens wakker lag het meisje naast mij te rampetampen met een jongen. heel goor maar in een oud stapelbed is het nog erger het bonkte steeds tegen de muur aan. OH Ik werd nu echt gek kon wel janken. 4)eindelijk waren ze klaar begon die jongen toch eens te snurken. 7 u 's ochtends en ik was klaar wakker. Dit was het eerste moment waar ik echt naar huis wilde , Lieve Coen heeft me daar weer vanaf gepraat.
voor de rest gaat het goed met me hoor mensen. Geen zorgen ik heb het echt nog naar m'n zin.

In het hostel kwam er een nederlands meisje naar me toe en zei ' jij bent geen echte backpacker, je bent meer een flashpacker' ik had echt zoiets van wat een rot opmerking maar ze zei ' ja je hebt zo'n leuk en mooi jurkje aan dat heb ik echt allemaal niet mee' een flashpacker was een fashion backpacker. Haha dit vond ik wel een goeie, ik zei al in nederland, ik ga MOOI backpacken!

Nu nog 1 nacht in dit vieze hostel. het is dat dit twee gratis overnachtingen zijn anders hadden we allang uitgecheckt.
Morgen gaan we met de Greyhound bus naar Mission Beach.
We verlaten ons vertrouwde Cairns. Het 'backpacken' gaat beginnen.

Lieve allemaal sorry voor mijn TE lange blog, ik ga het nu echt goed bijhouden.

big kisses



  • 11 November 2013 - 13:27

    Petra De Pooter:

    Hey meis, wat een avontuur! En zo'n afwisseling van leuke tijden en helemaal geen leuke tijden, het hoort er natuurlijk allemaal bij...Gelukkig heb je het overwegend wel naar je zin en ga je nog veel meer leuke dingen meemaken en krijg je veel steun van je vriendje aan deze kant van de wereld! Ik vind je superdapper dat je het toch maar 'even' doet! Geniet er vooral van en nog heel veel plezier lieve Valérie, Het wordt zo wie zo een tijd om nooit meer te vergeten!! En blijf zo schrijven, zo leuk om te lezen!!
    Liefs, Petra

  • 11 November 2013 - 14:13

    Annemijn:

    Hahaha Val, de vergelijking met Prison Break móest erin natuurlijk. Je serietje. Super leuk om al je avonturen te lezen. Ga maar door met die lange blogs tikken hoor! Ik denk aan jullie xxx

  • 11 November 2013 - 14:56

    Elientje:

    Lieve flashpacker.... Zitten we verdorie hele dag samen en ik wist dat allemal niet eens hahaha! Goed dat ik een blog lees, succes in je crackhostel. Ik zal aan je denken een paar km verderop. Nu heb ik zin in mijn trip naar cape trib hihi. Kus

  • 11 November 2013 - 18:11

    Marloes:

    Hahahaha ik hoor het je gewoon vertellen. Leuke verhalen Val!! Moest er lachen om je verschrikkelijke nacht haha. Geniet ervan lief kind!
    KUS

  • 11 November 2013 - 18:12

    Marloes:

    *erg

  • 11 November 2013 - 19:22

    Ans:

    Super om jullie verhalen te lezen!! Stoer hoor al die belevenissen!! Geniet ervan en op naar je volgende verhaal!!! Zo zijn wij ook een beetje in Australië!

  • 12 November 2013 - 12:21

    Monique Costers:

    Hey flashy woman,

    Voordeel van zo'n lang bloc of eigenlijk een nadeel, ik heb pijn in mijn buik vh lachen!
    Je doet het goed Val!!
    Groetjes
    Monique

  • 14 November 2013 - 15:50

    Angelique :

    Flashpacker hihi, fashionpacker,... Goed bezig meid. Je moet er een boek over schrijven. Ik zie het zo voor me! Wat een humor, een lach en een traan. Juist leuk hoor die lange verslagen! Ga vooral zo door! Veel fun daar en ik kan niet wachten op je volgende avonturen.

  • 29 November 2013 - 09:57

    Britt En Elly:

    Hey Valerie,

    Ben jij eens even MOOI aan het backpacken............ Wat een belevenissen allemaal. Weet dat we aan je denken en dat we je nog een hele fijne tijd daar wensen! Heel veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Valérie

Actief sinds 09 Okt. 2013
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 10679

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: