HAPPY NEW YEAR!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Valérie Sloot - WaarBenJij.nu HAPPY NEW YEAR!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Valérie Sloot - WaarBenJij.nu

HAPPY NEW YEAR!!

Blijf op de hoogte en volg Valérie

04 Januari 2014 | Australië, Sydney

Lieve lieve vrienden en familie!

hier dan eindelijk weer eens een update van mij. Het is alweer een maandje geleden dat ik geschreven heb. Is een goed teken toch dat betekent dat ik het druk hebt en het naar m´n zin hebt hihi.

Allereerst allemaal een heel gelukkig nieuwjaar! Hopelijk hebben jullie een super dag gehad! Ik wel maar daar vertel ik op het eind wel over :)

Mijn laatste verslag heb ik geschreven in Agnes Water na mijn lange bus reis. In Agnes hebben we eigenlijk niet veel gedaan, meer uitgerust en gezocht naar werk op het internet. We zouden in Agnes de Cast Away trip doen. Jullie kennen vast wel de film. Je wordt met een vliegtuigje op het eiland gedropt en je slaapt op het strand moet voor je eigen eten zorgen. Het schijnt echt heel erg leuk te zijn. Helaas was alles al volgeboekt en moesten we heel lang wachten dus hebben we besloten om de Cast Away trip te annuleren.
Na Agnes Water gingen we naar Herbey Bay. Hier kan je walvissen spotten. Helaas was het geen seizoen meer dus was er verder niks te beleven in Hervey Bay. We zaten in een YHA hostel in the middle of nowhere. weer in the bush bush, hier zijn we wel een beetje klaar mee. Het waren allemaal kleine chalets waar je in sliep. in het begin vonden we dit nog wel oke, maar toen we de kamer inkwamen toen stonk het daar echt heel erg! Alleen het stapelbed was nog vrij. Ik slaap meestal bovenin omdat Rebec er nog wel eens kan uitvallen, maar toen zag ik allemaal spinnenwebben en salamanders over het raam lopen. Dit was voor mij echt een NO GO. We gingen weer terug naar de receptie om te vragen of we ons geld terug konden krijgen. Nou dit ging niet helemaal goed. We konden alleen het geld terug krijgen van de laatste 2 nachten. de eerste twee kon niet. Toen kwam de manager erbij en begon eens tegen ons te schreeuwen. Ik kon echt niet meer met haar praten, dus Rebecca heeft het overgenomen en haar een beetje proberen te sussen. Discussiëren is niet mijn sterkste vak. Ik bleef trouwens wel heel rustig hoor pap, niet hoe ik normaal gesproken zou doen thuis.
De volgende dag wilde we de hele dag weg zijn, weg van het hostel. Bij het hostel zelf kon je fietsen huren voor $6 voor de hele dag. Dus wij moesten weer naar de receptie, we durfde eigenlijk niet zo goed. Rebecca deed het woord. Helaas zat de manager achter de receptie. Ze deed opeens poes lief en zei tegen mij : oh you look so pretty! Ik dacht ja ja nu aardig doen. dat gaat niet werken.
Daar gingen we dan op de fiets MET helm, dit is verplicht in Australië. Ik leek wel een Duitser met dat ding op m'm hoofd. Het was echt heerlijk om te fietsen, we zeiden ook tegen elkaar van we missen Nederland wel. Na 10 min werd het toch wel wat warm op de fiets. We wilde graag naar het winkelcentrum. We hadden de weg gevraagd aan een vrouw die er niet veel verstand van had! we zijn zo erg om gefietst door haar. Het fietsen was zwaar. Het leek San Fransisco wel. Het was niet bergje op bergje af, nee het was echt BERG op BERG af. Jeetje dat was zwaar en dat 6km lang, je denkt oooh niet zover, maar dat was het wel. Eindelijk waren we dan bij het winkelcentrum, bezweet moe en met een knal bonkend rood hoofd gingen we het centrum in om af te koelen.
's avonds hebben we een heerlijk gezonde salade gegeten en Finding Nemo gekeken. We wilde voor de volgende dag eigenlijk de Greyhound boeken naar Rainbow Beach, dit kon niet omdat er geen plekken meer vrij waren. Dus we moesten nog een nacht in het YHA hostel blijven, kwamen we daar weer bij de receptie aan. Ze moesten ook wel denken van ons.
De volgende dag zijn we dan rond een uurtje of 1 naar Rainbow Beach gegaan. Hier kwamen we Emiel en Vincent weer tegen. Alleen Emiel had een hostel geregeld, Dus vincent bec en ik gingen opzoek naar ons eigen hostel. Was niet heel moeilijk. Alle 3 de hostels zaten in 1 straat. Rainbow beach is een klein dorpje.
We hadden nog 1 dag over voordat we op onze Fraser Island tour gingen. Dit is een tour waar je met je eigen 4 wheel drive oftewel jeep over het eiland gaat crossen en de mooiste plekjes gaat zien van het eiland.
die dag hebben we lekker aan het strand gelegen om ons kleurtje bij te werken. Rainbow beach heeft echt een heel mooi strand. Het zand is af en te wel zwart, hoe weet ik niet, maar misschien door die rosten die daar waren.
De dag erna moesten we om 7 u beneden staan met al onze spulletjes. Je had 4 groepjes van 8 en wij zaten in groep nr 4. We hadden 4 Denen is onze groep 2 Duitse meisjes. Wij waren de enige Nederlanders van de hele groep. Heel veel Engelsen en Ieren, een paar Duitsers en wat Denen. Dat was ook de eerste keer dat we dat meemaakte. We hebben ook kennis gemaakt met onze tour guide Geoff. Een hele toffe man! Hij was half Amerikaans en Half Australisch. Hij had echt een wilde look, survival man.
We reden met z'n allen naar de Ferry toe die ons naar het eiland bracht. Daar gingen we dan! het was zo vet om over het zand te crossen! Na een tijdje zaten we vast. Wij met z'n allen uit de auto en graven en graven. Geoff kwam terug gereden en zei lacherig jullie echt nog niet vast meiden. oh oeps. Hij zei wat we moesten doen we daar gingen we weer. Na de lunch gingen we naar Lake McKenzie. Maar hier kwam je niet zomaar. Het was echt een BUMPY ROAD. Mijn god. Door het diepe zand en over heuvels en bobbels. Rebec en ik en nog een duits meisje zaten helemaal achterin, in the back. We werden echt gelanceerd haha! We hadden wel heel veel lol, muziek lekker hard op. Lake McKenzie is echt mooi. Het zand was weer super wit en heel fijn. Het water was ook heel helder. Geoff vertelde dat er iets speciaals was met zand en het water, ik kan het niet helemaal vertellen hoe en wat maar ik weet wel dat je met het zand je tanden kon poetsen je gezicht kon scrubben, je haren kon wassen en zelfs sieraden weer kon laten blinken. hmm ik heb alleen m'n gezicht gescrubd dat andere heb ik maar achterwege gelaten.m'n huidje was wel heel zacht na het scrubben echt lekker! Na Lake McKenzie moesten we weer over de bumpy road, naar beneden. Hier stopte we even voor een ijsje en toen was het eindelijk mijn beurt!! YEAH! Rebec voorin en gaan met die banaan. We konden ook eindelijk onze muziek draaien, want dat van die Denen was het niet. Muziek volle bak aan en met 80km per uur reed ik over het strand. Het was echt zo vet! Geof reed altijd voorop. Hij sloeg op den duur af op een klein grasveldje aan het strand. Hier zouden we verblijven de komende twee dagen. Zet je tent maar op. Bec en ik hebben allebei best veel gekampeerd vroeger dus wij waren ook de eerste die de tent hadden opgezet. Terwijl de andere nog aan het sukkelen waren gingen wij ons bed opmaken. Dit was zo gebeurd natuurlijk want het enige wat je nodig had was je slaapzak. We sliepen op de grond en je slaapzak was het enige beetje zachte. Bec en ik hebben allebei een reiskussentje dus daar konden we gelukken op slapen. Voor de rest was het echt allemaal heel primitief. Als je naar de wc moest kreeg je eco toilet papier mee en moest je een putje scheppen op het strand en daar je behoefte in doen. Je mocht ook nooit alleen naar de wc omdat anders de dingo's, die er heel veel zijn op het eiland, je konden pakken. Nou al je privacy was wel weg hoor hihi. Borden pannen en bestek moest je allemaal afwassen in de zee en het zand was je afwasmiddel! Tafels en stoelen hadden we niet je moest op de grond zitten. De eerste nacht was wel zwaar hoor op de grond. Gelukkig waren we een best moe van de vorige nacht, ik hoorde steeds geritsel bij 'n hoofd. Geoff vertelde dat je niks van afval of spullen op de grond mocht laten liggen omdat de dingo's daarop afkomen. Ze zouden hoe dan ook in ons kamp komen om naar eten te zoeken. Ik wist dus zeker dat het een dingo was bij mijn hoofd! echt spannend.
In de ochtend werd je je tent uitgebrand. We moesten weer met z'n allen ontbijt maken en toen gingen we weer. Onze eerste stop was Eli Creek, een rivier met zuiver water vanuit de bergen. Het water was ijskoud! Geof had iets verteld over het water maar dat weet ik allemaal niet meer zo goed, ik luister maar half, dat laat ik aan bec over. Maar het water had zuurstof ofzo iets waardoor je kon drijven. Je moest jezelf helemaal ontspannen en je mee laten gaan in de stroming. Hmm dit ging niet heel erg ontspannend, elke keer raakte je wel met je kont een boomstronk of een rots.
Na onze frisse ochtend duik hadden we nog een lunch en daarna gingen we naar the Champagne Pools en Indian Head. Dit was echt heel erg mooi. Foto's staan op Facebook! Bij Indian Head kon je vanaf boven evt de tigersharks zien die daar leven, helaas heb ik ze niet gezien, wel een schilpad die even boven kwam. Was ook al tof. Het was echt een enorme hoogte ik dacht steeds bij mezelf, je zal hier maar vanaf vallen. Bec en ik zagen opeens een plaatje op de rotsen zitten met de tekst R.I.P. en dan een naam. Er was hier dus een jongen naar beneden gevallen. Het idee maakte me echt misselijk.
Na dit gingen we weer naar ons kamp. De groep werd wat hechter en we deden een spelletje. Dit was erg gezellig. De volgende dag moesten we onze tenten weer afbreken en alle spullen inpakken. We hebben dit keer gegeten bij Eli Creek, hier hebben we ook bijna allemaal nog liggen slapen. Het zand ligt toch echt beter dan de harde grond. Na het ontbijt en ons dutje gingen we naar Lake Wabby, de grootste zandduin van de wereld was daar. maar voordat we daar kwamen moesten we eerst een wandeling maken door het diepe HETE zand van 2,5 km. Nu denk je misschien ook dat ik niet ver, dit leken er wel 10 haha. Was echt mega heet.Het was echt heel mooi maar ik weet niet of ik dit nog een keer ga doen hoor Coen!
Coen en ik gaan nog een keer samen de Fraser Island tour doen maar dan op onze eigen manier.
Na Lake Wabby reden we weer terug naar de Ferry maar weer via een bumpy road. Stof overal waardoor je echt niks kon. Ik was zo moe dat ik heel die weg niet heb meegekregen, ik lag lekker te knikkebollen achterin.
In het hostel hebben weer lekker kunnen douchen en schonen kleren aangedaan. Toen kwamen we Vincent tegen en nog een paar andere. We vertelde enthousiast over onze trip. wat bleek nou wij waren de enige die dat zo hadden. Alle andere hadden een kamp met een wc en douches en tenten die al opgezet waren en matjes waar ze op konden slapen. Ze hadden een keuken en schoon water om af te wassen en picknick tafels. WHUUUUT, wij hadden dus echt gesurvivald. Dit vonden we toch wel veel leuker en stoerder dat we dit hadden meegemaakt.
Na Fraser hadden we nog 1 nachtje in het hostel en de volgende dag pakte we de bus naar Noosa.

In Noosa zouden we een 4-daagse trip hebben waar we gingen kayjakken en weer gingen kamperen. De eerste mogelijkheid was pas 20 dec, dus zouden we kerstavond terug zijn. Dit wilde we niet dus hebben we dit ook geannuleerd. Want we zouden kerst vieren in Byron Bay. We hebben maar 1 nachtje geboekt in Noosa. Helaas was het de hele dag slecht weer dus we hebben niks kunnen zien van het stadje.

De volgende dag hebben we Greyhound naar Brisbane gepakt. We waren zo blij toen we aankwamen in Brisbane. Eindelijk weer een stad, leven en mensen! De kleine stille dorpjes hadden we wel gezien. Iedereen zegt dat Brisbane niet leuk is maar wij hebben er echt een super leuke tijd gehad. in totaal 10 dagen gezeten. We hadden twee gratis overnachtingen in het hostel in Woodduck. Dat zat in ons pakket. We wilde eigenlijk in Brisbane gaan werken voor een weekje, nu kon het. Ik heb m'n leukste jurkje aangetrokken wat ik had en make-up, zo kon ik wel solliciteren. Heel de dag hebben we gezocht en gevraagd of ze nog werk voor ons hadden. Helaas niet gelukt niemand neemt mensen aan voor 1 week. We waren er echt een beetje chagrijnig van! Omdat ik een beetje heel erg in geldnood zit stelde ik voor om te gaan couchsurfen. Voor mensen die dit niet kennen : mensen zetten op de site van couchsurfen dat ze nog een extra bed of evt bank plek etc over hebben en daar kan jij dan op reageren en gratis verblijven. Dit is trouwens over de hele wereld bekend.
We hebben super veel mailtjes rond gestuurd en heel snel had Bec een reactie van Robbie. Robbie zei dat hij plek had en dat we konden blijven voor 2 nachtjes. Nou prima weer twee nachtjes gratis slapen. Om half 5 hadden we een afspraak met hem bij zijn huis. Hij was 20 min te laat. We wilde aan bellen maar wat bleek nou dat Robbie in de kelder van het mooie huis sliep(niet echt een kelder natuurlijk ruimte onder het huis) Eindelijk was Robbie daar en droeg onze tassen naar binnen.Maar wow het huis STONK, bleh echt vies. Hij zei tegen ons van ja ik heb eigenlijk geen bed extra of een bank dus jullie mogen in mijn bed slapen. 's Avonds had hij Christmas Party dus hij zou dan op het matrasje naast het bed gaan liggen. We gingen op het balkon zitten en even wat kletsen. Opeens pakte hij een pakje sigaretten hij z.n zak maakte de hele sigaret kapot alleen de tabak hielt hij over en pakte nog een pakje waar dan wiet in zat. Toen pakte hij een plastic flesje waar een beetje water in zat en een buisje waar hij de tabak en wiet stopte. Hij ging gewoon blowen, we waren er net 5 min!! Hij haalde zoooo diep in door dat flesje, echt wel een halve minuut. Wat natuurlijk veel te veel is, hij begon keihard te hoesten en zei ja normaal gesproken ben ik hier echt goed in. Yeah right. Beetje ongemakkelijk allemaal. Gelukkig ging hij binnen 2 uur weg naar z'n Christmas Party. We gingen meteen het bed opmaken. We hebben Rebecca har slaapzak helemaal open geritst en daar op gaan liggen. Mijn slaapzak gebruikte we als kussen. We sliepen zelf maar in ons lakenzakje. De nacht was volgens Rebecca echt verschrikkelijk en heel eng. Ik als diepe slaper heb er niet heel veel van mee gekregen. Details ga ik niet vertellen. Rebec wilde hier absoluut niet nog nacht blijven. Gelukkig had ik zelf ook reactie gehad van Luke op couchsurf.
Met Luke hadden we afgesproken die middag en het was super gezellig! Hele aardige jongen. Hij nam ons mee naar the river bar en betaalde al onze drankjes. We konden bij hem blijven tot de eind van week. Dit was echt super. Hij woonde in Toombul 20 min met de trein vanaf de stad. We hadden onze eigen kamer en eigen badkamer en mochten alles pakken wat we wilde! Eline heb ik ook weer gezien in Brisbane. We hebben afgesproken bij the Southbank en daar een drankje gedaan. Eline had natuurlijk super veel meegemaakt dus we hebben lekker gekletst. De dag erna gingen Rebecca en ik naar de Australia Zoo van Steve Irwin. Bec en ik waren wel een beetje moe. Een Duits meisje die bij ons in de bus zat vroeg of ze met ons mocht meelopen, ja hoor prima. Achteraf een beetje spijt van. Het was erg ongemakklijk. Als we iets tegen haar zeiden zei ze, hmm yes of hmm no.soms ook helemaal niks Kwam niet echt veel uit. Dusja bec en ik wisten nou niet of we in het Nederlands of in het Engels moesten praten. Het park was wel echt heel mooi. Leuke dag gehad!
Het couchsurfen is ons zo goed bevallen dat we niks anders meer willen..

Eline Rebecca en ik hebben afgesproken om samen Kerst en oud en nieuw te vieren. We kwamen erachter dat we op hetzelfde moment ook naar Surfers Paradise gingen.Eline had hier ook een couchsurfhost gevonden. Ze was alleeen heel erg aan het twijfelen. Hij had super goeie referenties maar hij was 50 jaar en stond met allemaal jonge meiden of de foto etc. Dusja ik zei kom op laten we het gewoon proberen we zijn toch met z'n drietjes.
NU KOMT HET! ik ga hier uitgebreid verslag over doen.. wat wij hebben meegemaakt!!

Onze host heette Peter. Hij kwam ons ophalen bij de Greyhound.Peter draagt kleren van een jongentje die 14 jaar is en is zijn gangsterfase zit.Hij droeg een hemdje met een sexy chick erop en een grote koptelefoon rond z'n nek en grote foute kettingen en ringen. Hij had Eline al gesmst over een partyboat ofzo iets. Dus wij dachten oh oke hij is weg vandaaag.
We gingen mee naar het huis van zijn vriend. Dat was echt een MEGA GROOT EN MOOI huis. waaauw. Er liepen allemaal jongen mooie vrouwen rond in bikini of in mooie jurkjes. Komen wij daar in onze kloffie.
Peter zei dat we in die kamer onze bikini aan konden doen. We stonden in de kamer met z'n drieën te springen en te gillen zonder geluid dan haha en gek te doen! WAT MAKEN WIJ MEEEEE! WAT GEBEURD HIER! We moesten echt alles even laten bezinken! Nou wij weer met volle moet de woonkamer binnen en we kregen een drankje van Peter in onze handen. Super zoet met alleen maar alcohol erin. We moesten echt wat eten anders zou het meteen naar je hoofd stijgen. Er lag allemaal super duur eten wat wij nooit konden betalen omdat dat hier gewoon te duur is. Hmm was echt lekker. Daarna zouden we op de boot verder feesten. en nog meer FREE champagne en shotjes en nog meer lekker eten.er waren wat technische problemen met de boot dus we blijven aan de steiger liggen. Peter is echt aardig, hij houd alleen van meisjes knuffelen.
Rond 10 uur gingen we weer terug. ik reed met 3 andere meisjes mee die ook bij Peter verblijfde, we kregen zijn cabrio lexus mee! Doe normaal.
Toen we bij Peter's huis aankwamen was ook niet normaal echt heel mooi. Hij had zelfs een lift in z'n huis en 3 verdiepingen. We kregen een super mooie kamer en ons eigen badkamer ook weer. In de kamer stond een enorme kleding kast met allemaal jurkjes en hoge hakken en tasjes erin. Dit was voor de gasten die hier verbleven, backpackers hebben vaak geen fancy jurkjes mee dus mochten ze die van hem lenen. Echt Bizar.Meteen een fotoshoot gedaan met de jurkjes en lelijke hakken. Daarna hoorde we keiharde muziek dus gingen we naar beneden. We kwamen in z'n woonkamer dat was omgetoverd tot een disco, roook overal omdat hij zo'n rookmachine heeft en allemaal disco lampen haha. Eline en ik gingen even kijken bij het zwembad en opeens word ik vanachter vast gegrepen en Peter wilde me dus met kleren en al in het water gooien. Ik schreeuwde en spartelde. Eline was mijn reddende engel maar ook haar greep hij en met z'n drieën vielen we in het zwembad! Gekke werk, poolparty! Niet veel later kwam Rebecca kijken wat eraan de hand was en zij werd ook gegrepen en erin gegooid.
Opeens sprong iedereen erin en konden wij er tussenuit sneaken.

De volgende dag gingen we Surfers Paradise in. We wilde we graag de stad zien. Hier kwamen we Koen Tim en Leon tegen. Die zijn we tijdens onze reis tegengekomen en Eline heeft met hun een roadtrip gedaan. We hebben samen op het strand gelopen en foto's gemaakt. We wilde een keer geen standaard foto's dus probeerde we eens wat anders. hihi.

's avonds hadden bec en eline gekookt en het was heerlijk meiden. Eline was gestresst van het regelen van de outback dus ze zei: I NEED A DRINK NOW. dus ik ging samen met Eline naar een bottle shop, we wisten niet zeker of het open was dus vroegen we dat aan Peter, helaas was hij al gesloten. Peter besloot meteen om een drankje te maken voor ons. We kregen weer z'n favoriete cocktail. Mango sap (waar ook alcohol in zit) dan champagne en dan nog een scheut het likeur 43. We krgen er eeen stuk of 3 en toen begon te Party. ik voelde hem goed zitten en toen kwam er een liedje van LMFAO shots shots shots. JA HOOR, daar kwam Peter met de shots. ik vond die echt lekker dusja elke keer dat nummer opzetten en we kregen ze weer. Echt een leuke avond gehad, we waren alle 3 zo zat! Samen met Peter hebben een feestje gebouwd haha. Erg gezellig maar ook zo bizar! Helaas moesten we de volgende ochtend alweer vertrekken uit Surfers. Super leuke tijd gehad.

Onze volgende stop was Byron Bay. Op 24 Dec gingen we hier heen. Hier verbleven we ook weer bij een couchsurfer genaamd Jordan, we sliepen in het huis van z'n zus waar hij op moest passen.
Op Kerstavond hebben we met ons clubje: Eline, Rebecca, Tim, Koen, Leon,Tibor, Twan, Emiel en Vincent gebbqt. Iedereen had het idee om dat op kersavond te doen dus het was super druk op de openbare bbq plekken.We moesten echt lang wachten en op den duur wilde we bec eline en ik een bbq vragen bij het appartementencomplex achter ons. Toen vonden we onze eigen pirvé bbq! Echt super, hier heel de avond gechillt en gegeten. 's avonds wilde we nog met z'n allen uit, maar ze lieten niemand meer binnen na half 2. De terugweg duurde ook iets langer dan gepland, iedereen was gek aan toen, we vonden een winkelkarretje en maxicosi en we deden de raarste dingen. Ik heb er nog een schaafplek aan over gehouden. Helaas kwam niemand meer binnen na half 2. We waren net een kwartier te laat. Toen zijn we maar naar huis gegaan. Kerstdag hebben we aan het strand gelegen. Maar het was niet zulk lekker weer. 's avonds de restjes van de bbq van de vorige dag gegeten en op het strand gelegen.
Boxing day: Lang uitgeslapen behalve ik, ik zat om 8 u 's ochtends te skypen met Coen en z'n hele familie. Schaamde me dood met m'n brakke hoofd maar was wel heel leuk! 's middags naar de stad, er was super veel korting. Ik heb Tim ook nog op het strand geknipt haha, hele ervaring ook weer. 's avonds hebben we met z'n drietjes ons eigen kerstmaaltijd gemaakt. Allemaal lekkere hapjes. Soort tapas avond.

De zaterdag na boxing day moesten we de nachtbus pakken van Byron naar Sydney, dit was 13 uur! Echt een hel. We hebben allemaal maar een slaappilletje ingenomen. Zoveel heb ik nu ook weer niet geslapen daarmee. Zijn heel licht geloof ik.
Daar zijn we daar BACK IN SYDNEY. Hier begon het allemaal.Super leuk om hier weer te zijn. We mochten bij Michelle, meisje van de groepsreis, slapen zij had een appartement in darling harbour. Super locatie. Echt fijn dat we hier mochten blijven. Het was ongemeubileerd, dus de eerste nacht was op de grond slapen. Tweede dag hadden we een luchtbed gekocht met z'n drieetjes. Ook niet super ideaal. maar we konden nu wel beter slapen.
Op oudjaarsdag wilde we naar de botanic gardens. Dit is gratis maar je mag hier geen alcohol meenemen. Je hebt hier perfect uitzicht op het opera house en the harbour bridge.
Maar het is toch gelukt om alcohol mee te krijgen. Vraag me niet te moeilijk om uit te leggen. We zijn om half 6 opgestaan en uiteindelijk stonden we om 7 uur in de rij samen met Tim en Koen. De rij was nu al best lang. Al die gekke chinezen hebben de hele nacht voor het hek geslapen zodat ze het beste plekje hadden. Om 10 uur gingen de hekken open van de botanic gardens, het hele veld was vol met mensen. er konden ongeveer 17000 mensen in het park. Omdat het altijd zo druk is sluiten ze het al om 12:30 dus vandaar dat je er vroeg bij moet zijn.Tim had een fles champagne gekocht en die zouden we openmaken om 10 uur als de hekken open gingen. hij schudde met de fles en schudde maar en plop daar ging de dop. we schrokken echt erg dus iedereen deinsde achteruit. Rebecca is hierdoor van het muurtje afgevallen achter ons. Haar knie is super dik geworden dus ze heeft de hele dag moeten strompelen en ze had echt veel pijn, echt super zonde voor haar.Om 12 uur waren we eindelijk binnen en een vriendin van eline had al een goed plekje gevonden. Het was de hele dag zoooo heet. in de zon was het echt niet te doen. Maar de sfeer in het park is zo gezellig. BOMVOL dat wel, je zag geen stukje gras meer zo druk was het.
De hele dag hebben we gewacht op het vuurwerk. om 9 u begon het baby vuurwerk. NOU dit was al SUPER MOOI.
Maar het echte vuurwerk was WAANZINNIG MENSEN!! WAANZINNIG!
Nog nooit zulk mooi vuurwerk gezien.

Lieve mensen het spijt me ontzettend voor mijn lange blog maar ik kon het echt niet inkorten!

Dikke dikke kus van mij!

  • 04 Januari 2014 - 17:44

    Peter:

    Hoi Valerie. Nooit meer verontschuldigen voor lange blogs, ze lezen heerlijk weg. Zo leuk om wat meer te horen dan de Skype. En het verhaal bij de manager, zeeer herkenbaar. Niet zoals normaal thuis, dus dat is die manager bespaard gebleven. Tot snel in Adelaide waar we samen de outback in gaan. gr. Pap

  • 04 Januari 2014 - 22:19

    Coen:

    Komt allemaal goed liefje !! We gaan er iets super leuks van maken❤️

  • 08 Januari 2014 - 12:26

    Marloes:

    Haha ik hoor het je zo vertellen! Super leuk Val!! Enjoyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy(K)

  • 12 Januari 2014 - 12:17

    Els Brom:

    Geniet van je blog. Hiet alles goed, Rikje wordt een oude zak, die enkel nog eet,slaapt en op schoot wil met zijn dikke body. Groetjes en geniet maar lekker,
    Els

  • 15 Januari 2014 - 10:53

    Elly:

    Hey Valerie,
    Zullen we toch maar beginnen om voor jou het allerbeste voor 2014 te wensen!
    Na zo'n half uur lezen weten we wat je allemaal voor spannends meemaakt, ik zie het dan in gedachten helemaal voor me...........
    Nog een hele fijne tijd daar met iedereen die je komt bezoeken!
    En ja, inmiddels is er weer een kapstertje bij het ROC die zeker om de week mailt of ik model wil zijn.
    Kom je weer eens naar ons als je terug bent?

    Heel veel liefs, Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Valérie

Actief sinds 09 Okt. 2013
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 10668

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: