Mission Beach, Magnetic Island, Whitsundays - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Valérie Sloot - WaarBenJij.nu Mission Beach, Magnetic Island, Whitsundays - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Valérie Sloot - WaarBenJij.nu

Mission Beach, Magnetic Island, Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Valérie

01 December 2013 | Australië, Agnes Water

Lieve allemaal,

ik weet dat ik me niet helemaal heb gehouden aan mijn afspraak om m'n blog dit keer wel goed bij te houden. Ik heb het ook zoooo druk natuurlijk haha.

Ik schrijf de blog nu met een mega brak hoofd en met drie uur slaap. We hebben vannacht de nachtbus gepakt van Arlie Beach naar Agnes Water. Dit was 10 uur! Als je erover nadenkt kan je gewoon in Zuid-Frankrijk staan als je het vanaf Nederland rijdt. Doe je niet even, hier wel hoor! Heel normaal.

Mijn laatste blog heb ik nog geschreven in Cairns, de volgende dag zijn we toen naar Mission Beach gegaan. Eerste keer met de Greyhound! Wat een ervaring, we waren helemaal hieper over het feit dat we Wifi in de bus hadden, en we hadden leren stoelen, WAUW. haha nou dit was snel afgelopen. Wifi deed het maar heel even en de leren stoelen zaten toch niet zo lekker als we dachten. Het was maar twee uurtjes rijden naar Mission Beach dat was echt wel te doen. Eenmaal aangekomen in Mission Beach, hadden Rebecca en ik zo iets van huh? Is dit het? Het is eigenlijk een klein beetje een verlaten stadje, je zag niemand op de weg. We verbleven in het hostel Scotty's waar we Twan en Tibor, twee leuke gasten uit Brabant weer tegenkwamen. Hier hebben we eigenlijk de hele tijd mee opgetrokken, was echt gezellig, de tweede avond hadden we ook een kampvuur op het strand, dit was echt vet. Er kwam ook een jongen met een gitaar bijzitten dat maakte het helemaal af. Dit was het echte aussie gevoel! Dag 3 gingen we raften! Ik wilde dit zoooo graag doen maar Rebecca niet, met
moeite heb ik haar toch kunnen overhalen hihi dus met z'n vijven (er ging nog een Engelse jongen/man Adam mee) zijn we gaan raften. We werden 's ochtends om 8 uur opgehaald dus ik had braaf m'n wekker gezet om 7 uur en nog eentje om kwart over 7. Niet dus, opeens komt Tibor onze kamer binnen lopen en vraagt : meiden willen jullie niet meer gaan raften, wij heel duf he hoezo hoe laat is het dan? Tibor: het is 10 over 8. SHIIIIITTT wij vliegen het bed uit en Tibor heeft voor ons de bus laten wachten. Binnen 2 min waren we klaar. Heel onvoorbereid zaten we in de bus, maar we hebben zo'n leuke dag gehad! Het was echt heel gaaf. Onze instructeur Jack was nog in opleiding dus er zat nog een begeleider bij voor hem. Jack deed het echt heel erg leuk en goed voor iemand die het nog maar 3 weken deed. Super dag gehad!
De volgende dag hadden we eigenlijk een hele luie dag, we hebben toen de fim Shawshank Redemption gekeken. Ik had hem nog nooit helemaal gezien( hihi ik weet het, schandalig). 's Avonds pakte we de bus weer naar Townsville, 4 uurtjes rijden. In Townsville hebben we eigenlijk alleen maar gechilled. Echt een weekje vertoeven in Townsville. We hebben ook wel een paar dagen slecht weer gehad. De eerste dag wilde we wel wat doen na ons luie dagje in Mission Beach dus hebben we de stad bekeken en zijn we naar het grootste Great barrier reef aquarium geweest. Je moest ons zien, we waren net twee kleine kinderen! OH moet je kijken een haai, wauw ik zie dori! DAAR IS NEMO! haha zo ging het door. Best wel erg, maar we hadden dit niet gezien tijdens het snorkelen dus vandaar dat we zo enthousiast waren.
In townsville had ik ook nog ruzie met een Abbi (aboriginals eigenlijk, maar omdat dat een te lang woord is en ze vast en zeker zullen begrijpen dat we over hun praten hebben we ze abbi's genoemd) Het is eigenlijk best triest, het zijn bijna allemaal zwervers. Maar ik was met oma aan het skypen op een openbare wifi plek en een abbi probeerde daar te slapen. Ze was al steeds dingen aan het mompelen en aan het brommen, en ze keek steeds naar me. Ik heb blijkbaar het woord ' kunt' gebruikt wat in het engels ook lijkt op hoer of zo iets.NOU ik was toen wel echt bang, ze begon te schreeuwen: you crazy motherfucker fuck off, en ik hoorde iets van als je nu niet weg gaat sla ik je op je kin haha nou toen wist ik het wel. wegwezen! Oma ook meteen bezorgd gemaakt. Leuk he zulke verhalen, maar ik vond dit wel blog-waardig, Hebben jullie ook een beetje een beeld van de abbi's hier!

op 21 November gingen we naar Magnetic Island, dat is het eiland naast Townsville. Hier hadden we de volgende dag een full moon party. Toen we bij ons hostel aankwamen, eigenlijk kleine bungalows, hadden we allebei nee niet weer in het bos slapen met allemaal beesten! maar het was wel heel leuk, behalve de vliegen. Er zaten dit keer geen muggen hier maar hele grote vliegen die je steken. Dat doet dus echt heel veel zeer. Meteen de eerste dag gingen we naar het koale village park waar we allebei beesten hebben mogen vasthouden zoals een krokodil, een papagaai en we hebben geknuffeld met een koala! Dit was het beste van allemaal. Leuke beesten! Ik heb ook een slang om m'n nek gehad, maar die beesten zijn sterk joh, hij wikkelde zich helemaal om m'n middel. Kreeg hem niet los! Was wel eng. En we hebben lizards vastgehouden. Na ons bezoekje aan het park moesten we allemaal onder de grote rode boom gaan staan en kregen we allemaal een beetje brood met water gemengd in ons hadden en opeens vlogen er zoveel van die kleine papagaaien rond je oren! Ze hebben echt hele mooie kleuren, groen met rood, geel en blauw. Ze kwamen op je armen zitten en op je hoofd. Dit was echt heel gaaf, die beesten maken wel een lawaai hoor en gaan ruzie maken op je arm! al die nageltjes in je huid! Hele ervaring.
De volgende dag, wel 's avonds hadden we de Full moon party. Dit was echt heel erg leuk! Helaas moesten we op een bus wachten die pas na twee uur kom opdagen maar het was echt heel gezellig! M'n zussie Eline heb ik hier ook weer gezien en hebben we heel de avond gefeest! Ik heb wel de hele nacht niet kunnen slapen omdat ik in paniek raakte van het feit dat er beesten in mn bed zaten! ik werd echt gek. Elke keer als ik iets voelde kriebelen sprong ik uit bed en scheen ik met m'n telefoon op het bed. Zo ging het de hele tijd. Het waren geen bed bugs maar van die kleine 1 dags vliegjes, de bungalows waren namelijk niet dicht ipv ramen hadden ze van dat gaas gebruikt. Hier komt het natuurlijk doorheen.
Om 12 uur hebben we de ferry weer gepakt naar Townsville en hadden we om kwart over 2 de bus naar Arlie Beach. Dit was 5 uur rijden. We kwamen 's avonds aan in Arlie echt een heel leuk schattig dorpje, heel gezellig. Stuk leuker dan Townsville. Vanuit Arlie Beach ga je met de boot naar de Whitsundays, de bekende witte stranden en azure blauwe zee.
De eerste avond zijn we eigenlijk vroeg naar bed gegaan we waren zo moe van het gefeest en het reizen. Zwaar leven het backpackers leven! De volgende dag hebben we in Arlie rond gelopen en weeral geshopt! twee dingetjes maar! Ik had het nodig haha. De volgende dag hebben we boodschappen gedaan bij de Coles. 's avonds kwam Eline ook weer aan in Arlie en hebben we met een clubje Nederlanders, die we nu overal tegenkomen van de Jumbo groep (de groep voor ons die waren met 50 man), gebbqt bij de lagoon. Was echt heel erg gezellig. Bij de lagoon staan bbq's die je mag gebruiken voor niks, je hoeft het ook niet zelf schoon te maken. Ideaal en heel gezellig! Afgelopen donderdag zijn we met een zeilboot the New Horizon naar the Whitsundays gegaan. The New Horizon was echt een party boot! Het was een driedaagse zeiltocht. Het was zo leuk, de leukste trip tot nu toe! heb echt genoten. De eerste dag vertrokken we om half 3 's middags met de boot vanuit de haven Marina. We hebben ongeveer 2,5 uur gevaren en daarna hebben ze het anker laten vallen tussen twee eilanden. Hier zouden we 's avonds slapen. Het was echt heel gezellig, in het begin een beetje ongemakkelijk maar iedereen begon meteen met bier te drinken en Goon dus we kwamen wel een beetje los. We hadden heel erg lekker gegeten. Onze kok deed het heel erg goed! s' avonds deden we nog een drankspelletje kingzen, echt heel leuk omdat ook met buitenlanders te doen, die hebben toch weer een beetje andere regeltjes. 's Avonds zwom er ook een dolfijn bij ons langs de boot. dit was zo vet! hij zwom echt heel vlak bij dus iedereen foto's maken, maar ze zijn niet heel erg scherp. Rebecca heeft we een filmpje ervan dat hij dichtbij komt en even naar boven komt. Om 12 uur gingen de lichten uit en we hadden een sterrenhemel... WAUW dit was zooo mooi. echt heel de lucht was vol met sterren, zo mooi heb je het echt niet in Nederland.
De volgende ochtend werden we om half 7 gewekt, maar hoe! haha een jongen van de crew ging keihard, wieeeehieheihe in the jungle the mighty jungle the lion sleeps tonight! aaaawiehiehie. zo ging het dan denk ik wel 2 min door! heeeel leuk wakker worden haha. We hadden een strak programma. We waren alweer aan het varen toen we het dek opkwamen. We gingen vandaag naar Whitehaven Beach, dit is het strand waar het zand super wit is en het water zooooo mooi blauw is. we werden met een klein speedbootje op het eiland gezet en toen hadden we nog een boswandeling van 15 min, gelukkig was het nog wat vroeger in de ochtend , dit wilde je echt niet doen om 1 uur 's middags. Eenmaal boven kom je op een platform waar je uitkijk hebt over het water en het strand! Dit is echt PRACHTIG! echt een paradijs. Wauw zo mooi, foto's verschijnen nog op facebook, of google het anders ook eens op. Wij hadden helaas hoog water waardoor je de verschillende kleuren van het water minder goed zag maar alsnog was het echt heel erg mooi. Toen moesten we weer naar beneden lopen waar we op het strand mochten liggen en zwemmen. Iedereen ging natuurlijk een hele fotoshoot houden haha. Ook meer dan logisch, het is echt mooi. We hebben ook een hele leuke groepsfoto gemaakt. We hebben met mensen het woord New Horizon gespeld. Het is echt nog goed gelukt! Rebecca en ik zijn de laatste O en eline is een deel van de Z. Na ons bezoek aan het paradijs zijn we weer terug gegaan op de boot, toen hebben we echt lang gevaren, iedereen heeft lekker gezond op het dek. Was wel heel warm, maar het gaat hard met je kleurtje op een boot! Na het varen stopte we weer bij een ander eiland waar we gingen snorkelen. We hebben de bekende friendy fish gezien, ook wel Elvis genoemd, maar die vis is groot! Als je je armen spreid zo groot is hij denk ik wel. Gaaf om te zien. Helaas geen haaien of schilpadden gezien. 's avonds was iedereen wat rustiger dan de vorige avond. Minder party haha. We hebben wel drie grote vissen gezien vanuit de boot, leken eerst op haaien. Ze waren aan het jagen op de kleine vissen. De volgende dag, ook meteen de laatste dag moesten we weer om half 7 opstaan en gingen we naar een andere snorkelplek, hier zag je vaak schilpadden. We moesten eerst zo'n sexy wetsuit aan voor de kwallen en toen gingen we weer met het speedbootje naar het reef. Ik ging met veel hoop het water in want ik moest en zou een schilpad zien. Het enige wat ik zag was vissen en kwallen. Werd een klein beetje panisch van die kwallen. Ze hebben me gestoken in m'n nek. Deed wel even zeer. Voor mijn gevoel lag ik al een uur in het water en niks gezien, wel mooie vissen natuurlijk maar daar kwam ik niet voor. Ik had het maar opgegeven en zat terug in het speedbootje en jahoor daar was een schildpad, hij zwom vlak naast het bootje, ik dook heel erg sierlijk ,uhum, terug het water in en ik heb de hele tijd achter hem aangezwommen, ik was zo dichtbij! Het was zo gaaf! Helaas was rebecca haar onderwatercamera leeg dus we hebben hier geen foto's van!

Om 11 uur waren we weer terug in de haven en hebben we een laatste groepsfoto gemaakt in ons reddingsvest! Iedereen had het zo warm dat we allemaal direct een grote duik in de lagoon hebben genomen. Daarna hadden Rebecca, Eline en ik weer wasdag en fotodag. ' s avonds hadden we nog een afterparty met heel de groep, maar veel mensen waren niet gekomen. Dat was echt heel jammer.
Om 12 uur namen Rebecca, Emiel, Vincent en ik ( ook twee nederlanders van de jumbo groep) de nachtbus naar Agnes Water, zoals ik al zei ik heb echt maar 3 uur geslapen volgens mij. We zijn helemaal op!
Agnes schijnt echt een leuk dorpje te zijn, morgen gaan we maar eens een rondje doen in het dorp.

Ik ben nog iets vergeten te vertellen, is eigenlijk al een tijdje geleden. In cairns stond ik voor de spiegel m'n haar opnieuw te doen en opeens zegt Rebecca, he je haar is toch wel groen? Ik zeg zo nee joh dat kan niet. Maar toen ging ik toch maar eens kijken in het licht en het was dus echt groen!! zo groen als m'n bikini! Heel m'n haar had een groene gloed van het chloor water. Haha nou als haarstylist weet ik dit wel op te lossen, omdat ik niks bij me had van kappersspullen en dergelijke heb ik mijn haar gewassen met ketchup. Je denkt nu huh wat ketchup, echt waar ketchup helpt en het was weg! Het is geen pretje dat vertel ik je wel. Als ik nu ketchup ruik word ik niet goed, zo vies! Rebecca was zo lief om het in mijn haar te smeren, dat hoefde ik zelf niet te doen. Dat was nog even mijn ketchup verhaal!

Lieve allemaal ik ga nu nog wat foto's uploaden of Facebook en dan duik ik denk ik even m'n bed in.

Kusjes vanuit Agnes Water!

  • 01 December 2013 - 09:53

    Jo-Anne:

    Lieve Valerie,

    Heb net Rebecca's blog gelezen en nu de jouwe. Ook heel leuk om jouw visie op jullie belevenissen te lezen. Een mooie aanvulling op die van Rebecca. Grappig dat jullie verschillende dingen vertellen terwijl jullie hetzelfde meemaken. Maar dat jullie het heel erg naar zin hebben komt er bij allebei wel uit hoor, haha!!! Geniet nog veel meer, en maak nog véél meer mooie dingen mee!!! Liefs, Jo-Anne

  • 01 December 2013 - 10:16

    Marloes:

    Oooo wat is het leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!! Ik vond je verhaal tof en ben weer benieuwd naar de volgende. Ben super trots pp je!
    KUS Marloes

  • 02 December 2013 - 10:46

    Ans:

    Ik heb weer genoten van je verslag!! Ik krijg er een Canada-gevoel van!! De prachtige natuur, het relaxte leven en in Canada heb je de indianen die ongeveer hetzelfde leven als de abbies... Herkenbaar.
    Geniet maar weer verder, ben al weer benieuwd naar je volgende verslag! En super dat Coen je komt bezoeken!

    xxAns

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Valérie

Actief sinds 09 Okt. 2013
Verslag gelezen: 822
Totaal aantal bezoekers 10665

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: